Misją Instytutu jest dzialalność naukowo-badawcza prowadząca do nowych rozwiązań technicznych i organizacyjnych użytecznych w kształtowaniu warunków pracy zgodnych z zasadami bezpieczeństwa pracy i ergonomii oraz ustalanie podstaw naukowych do właściwego ukierunkowywania polityki społeczno-ekonomicznej państwa w tym zakresie.
Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla pracowników
służb bhp, właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw produkcyjnych
i usługowych stosujących substancje palne i wybuchowe
Po ukończeniu szkolenia uczestnik powinien:
- wiedzieć co to jest atmosfera wybuchowa i jak nie dopuszczać do jej powstawania,
- umieć zidentyfikować przestrzenie zagrożone potencjalną obecnością atmosfery wybuchowej,
- wiedzieć co to jest strefa zagrożona wybuchem,
- umieć zidentyfikować efektywne źródła zapłonu,
- umieć zidentyfikować urządzenie dostosowane do pracy w strefach zagrożonych wybuchem,
- wiedzieć jak zorganizować i prowadzić pracę w miejscach zagrożonych wybuchem.
- przeprowadzić ocenę ryzyka zawodowego, którego wynikającego z zagrożenia potencjalną obecnością atmosfery wybuchowej i efektywnych źródeł zapłonu,
- opracować prawdopodobne scenariusz wybuchu i jego skutków,
opracować dokument zabezpieczenia przed wybuchem zawierający elementy wymagane rozporządzeniem Ministra Gospodarki dotyczącym „atmosfer wybuchowcach w miejscach pracy”.
W ramach programu szkolenia zostaną przedstawione następujące zagadnienia:
program ramowy
Wykładowcy:
Pracownicy naukowi CIOP-PIB, głównie specjaliści z zakresu zagrożeń chemicznych i pyłowych, zagrożeń pożarowych i wybuchowych, elektromagnetycznych i środków ochrony indywidualnej
Zakwaterowanie
Kartę zgłoszenia uczestnictwa należy przesłać najpóźniej na 2 tygodnie przed rozpoczęciem szkolenia (pocztą lub e-mail na adres: makal@ciop.pl)
Centrum
Edukacyjne CIOP-PIB
Centrum Edukacyjne CIOP-PIB powstało w 1994 roku jako część struktury organizacyjnej Instytutu utworzonej w celu realizowania zadań statutowych związanych z kształceniem w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.