Cele kampanii

Ogólnopolska Kampania Społeczna 2012:
"PREWENCJA WYPADKOWA"

 

 

Cele główne:

  • zwiększanie świadomości pracowników i pracodawców w zakresie przeciwdziałania wypadkom i występowania zagrożeń w środowisku pracy.
  • zwiększanie poziomu wiedzy z zakresu metod przeciwdziałania wypadkom i sposobów skutecznej ochrony przed skutkami występowania zagrożeń w środowisku pracy.

 

Cele szczegółowe kampanii:

  • promowanie wśród pracodawców dobrych praktyk bhp w zakresie współpracy z podwykonawcami,
  • przeciwdziałanie wypadkom wśród podwykonawców i klientów (firm najbliższego otoczenia),
  • podnoszenie poziomu wiedzy z zakresu przeciwdziałania wypadkom, przede wszystkim wśród przedstawicieli:
    • małych i średnich przedsiębiorstw, 
    • przedsiębiorstw z województw o podwyższonym wskaźniku wypadkowości, 
    • przedsiębiorstw z działów gospodarki o podwyższonej wypadkowości,
  • zwiększenie świadomości młodych pracowników w zakresie przeciwdziałania wypadkom,
  • upowszechnianie bezpiecznych zasad pracy na wysokości,
  • upowszechnianie metod zmiany świadomości i zachowań pracowników oraz pracodawców, m.in.:
    • upowszechnianie wiedzy o zmianie postaw z zakresu bezpieczeństwa pracy, 
    • organizowanie kampanii społecznych w przedsiębiorstwach,
    • upowszechnianie dobrych praktyk bhp.